© copyright s.v.Tivoli

(Wedstrijd)verslag - 6

16 maart 2014

Oirschot V.5 - Tivoli 2 2-2

Door Beekie In een wedstrijd met twee gezichten heeft een ontmanteld Tivoli de punten moeten delen met Oirschot. Na voortijdig affluiten van de warrige arbiter stond de eindstand op 2-2. Een makke eerste helft ontspon zich op de Drieterskuil in Oirschot. Het veld was in een beschamende staat en de twee teams proberen elkaar te overvleugelen met onnodige fouten. Slechte aannames en foute passes waren bepalend voor het spelbeeld. Toch creeert Tivoli na vijftien minuten een prima kans nadat van Hout de bal klaar legt voor de opgestoomde van Duijnhoven die rakelings naast het doel schiet. Tivoli heeft het initiatief en het betere van het spel. Tegen de verhoudingen komt Oirschot echter op voorsprong, een prima voorzet vanaf de zijkant wordt met enig fortuin binnengeknikt, 1-0. Het vuur sluipt langzaam in de wedstrijd en Tivoli slaat terug. Van Hout wordt bediend en haalt verwoestend uit voor de 1-1. Direct na de rust wordt Carapiet gelanceerd met een dieptebal en zonder aarzeling neemt hij hem op de slof voor de 1-2 en een snelle voorsprong. Het spelverloop wordt hierop grimmiger. De arbiter, ook bekend als leider van Oirschot, voelde zich geroepen zijn team de helpende hand toe te steken. Duidelijke overtredingen werden niet afgefloten en alles wat in Oirschots voordeel gefloten kon worden geschiedde, tot frustratie van vele Tivolianen. Carapiet wordt bestraft met een gele kaart en Tivoli moet verder met 10. Met name Looijmans, Bell en Dekkers hadden verdienstelijke rollen om het gemis op te vangen. Het blijft relatief rustig voor het doel van Bekelaar, die optreed als het wel het geval is. Na de terugkeer van Carapiet wordt Stubbs er met rood afgestuurd na een onderonsje met een tegenstander. Het grenzeloze bevooroordelen leid tot diep in zelf gecreeerde blessuretijd tot de gelijkmaker. Toen de gemoederen daarna hoog opliepen floot de onbekwame en vooral oneerlijke leidsman af. Volgende week wacht Geldrop om 11.00 op de Heihoef Was getekend Beekie!